Turkiet 2014

 
 Heej! Jag var ju i Turkiet i slutet av april så jag tänkte berätta lite om hur det var där. 
Jag åkte med min mamma och min bror och mammas bästa kompis och hennes barn, och vi bodde på ett hotell som heter Lyra. Vilket var ett väldigt bra hotell, det var 5 stjärnigt. 
Personalen där var så trevlig och dom gick runt och såg till så vi hade det bra och pratade med oss. 
 
Det fanns alltid någon aktivitet som man kunde göra själv eller så satte dom igång tex beach volleyboll och så var det massor med folk med. Det fanns bordstennis, volleyboll, Tennis, Fotboll, Bedminton och pilkastning osv. Sen en gån per dag så var det alltid vattengympa, morgongympa, Step up, och någon slags dans (zumpa, salsa osv). Och på kvällen var det alltid underhållning.
Och sen så var havet precis vid hotellet också så man sprang ju mellan poolen, havet, hängmattorna och kuddarna (det fanns stora kuddar man kunde sitta/ligga och chilla i). 
 
Maten var helt ok. Det fanns ju massor att välja på, men det var ju turkisk mat så man var tvungen att vänja sig. Men det fanns alltid pommes och något kött/kyckling så det var ju det jag drog mig mest till, men smakade självklart på något nytt varje dag.
Men deserterna var helt amazing. Asså det var 2 stora bord med tå sidor fulla med olika desserter. Asså förstår ni hur gott det var? Och jag blev helt kär i chokladpuddingen så jag tog en skål med chokladpudding efter varje mat och så smakade jag på något mer... 
Och sen så fanns det alltid snacks som man kunde ta till sig hela dagen.
 
Vi var också och shoppade på en marknad och i Side centrum. Jag hittade massor av grejer. Men jag måste nog säga att det bästa jag köpte var ett par Justin bieber tights (!!!) Asså förstår ni min lycka?
 
Men den veckan var helt amazing och jag och min lillebror träffade nya kompisar där. Men turkiet kan jag ju säga att vi ska åka till mer gånger!
 
Bildbomb!
 
I flyget, i Sverige.
 
Och på planet i turkiet!
 
'
Utsikten från våran ballkong.
 
 
 
I hotellområdet där det fanns små hus som man kunde bo i.
 
 
 
 
Det fanns även ett spa, och i denna stolen så var det fiskar som bet av dom döda hudcellerna på fötter och händer.
 
Okej, detta var bara ett av dom två borden fulla med deserter. Förstår ni nu att min mage kanske blev en aning större?
 
Jag och min kära bror.
 
Poolen på kvällen.
 
En båttur som vi åkte på i floden i Mavavgat.
 
'
En moske som vi besökte.
 
På en tur i antika side.
 
Och kortspel på kvällen med dom nya kompisarna!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback