12 tips till längre och finare hår!

Halloj! Tänkte tipsa om 12 saker som är bra för håret, alltså om man vill sköta håret och få längre hår! :)
 
 
* Duscha håret med kallt vatten! Håret mår mycket bättre av det. (haha, vet det är inte det skönaste och skölja med kallt vatten, men vad gör man inte för att ha bra hår?)
* Massera hårbotten några minuter på kväller och morgonen.
* Duscha helst bara håret 1-2 gånger om veckan! Det sliter så mycket på håret att duscha ofta.
* Använd någon slags hårolja på topparna, då blir dom finare.
* Använd inte plattång, locktång och sådant, sliter otroligt mycket på håret! Men visst, kan ju erkänna att jag gör det ibland, men då dränker jag håret med värmespray. (och platta aldrig håret när det är blött!!)
* Färga inte håret, sliter väldigt mycket! Kan ju faktiskt säga själv att jag färgar lite blonda slingor då och då, har märkt att mitt hår har blivit mycket slitnare!
* Gör hårinpackning 1 gång i veckan.
* Skippa schampot när du duschar! Ta bara balsam och gnugga in det i hela håret. Mycket bättre, för att schampo torkar ut håret!
* Borsta inte håret när det är blött! 
* Krama ut vattnet ur håret med handduken när du har duschat, sliter mycket att gnugga med handduken eller hur man ska säga.
* Sov helst med fläta! Men om du inte vill ha vågigt hår så kan du sova med toffs. 
* Använd inte för mycket stylingprodukter i håret. 
Så! Det var 12 tips som jag typ iaf brukar följa med mitt hår! 
Hoppas ni gillar det <3
 
 
 
 
 


fina bilder :)

Svar: Tack! :)
Cornelia steise

2014-02-04 // 20:52:35

Jättefina bilder och bra tips :)

Svar: Tack så mycket! 😊
Cornelia steise

2014-02-04 // 23:06:25

jätte fint hår

Svar: Tack! :)
Cornelia steise

2014-02-12 // 14:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback